Με τη βοήθεια της Πολιτικής Συνοχής και του  Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης

Οι μικρές επαρχιακές πόλεις σαν την Αλεξάνδρεια μπορούν να προσφέρουν υψηλή ποιότητας ζωής για τους κατοίκους της αν αξιοποιήσουν τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα. Για την Αλεξάνδρεια ένα από αυτά είναι ότι είναι επίπεδη, καλά ρυμοτομημένη και έτσι ευνοεί την χρήση ποδηλάτων, η οποία θα βοηθήσει στην αποφόρτιση του συγκοινωνιακού δικτύου της, θα ενισχύσει τη βιώσιμη κινητικότητα, θα ενισχύσει τη δημόσια υγεία και θα προσδώσει στην πόλη μια εικόνα φιλική και σύγχρονη και ως μόνιμη κατοικία αλλά και ως προορισμό για επισκέπτες.

Προς αυτή την κατεύθυνση ο Δήμος Αλεξάνδρειας αξιοποιώντας τα προγράμματα της Πολιτικής Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχεδιάζει την υλοποίηση δύο σταθμών Κοινόχρηστων Ποδηλάτων και την προμήθεια είκοσι δύο συμβατικών ποδηλάτων.

Οι θέσεις στις οποίες θα τοποθετηθούν οι σταθμοί κοινόχρηστων ποδηλάτων εξυπηρετούν ως εξής:

Πρώτη θέση πλησίον του σταθμού ΟΣΕ: Αυτή η θέση θα εξυπηρετεί την εισερχόμενη στην πόλη κίνηση, καθώς οι επισκέπτες θα μπορούν να παίρνουν ένα ποδήλατο για τη μετάβασή τους στο εμπορικό κέντρο (ή σε άλλη περιοχή ενδιαφέροντος) κι έπειτα να επιστρέφουν με τον ίδιο τρόπο για να μπουν στο δρομολόγιο της επιστροφής. Η εξερχόμενη κίνηση των κατοίκων μπορεί να λειτουργήσει αντιστοίχως, παίρνοντας ένα ποδήλατο από τον άλλο σταθμό και αφήνοντάς το στον αντίστοιχο σταθμό στον ΟΣΕ για να επιβιβαστούν σε δρομολόγιο τρένου. Λειτουργεί συνεπώς ως σημείο συνδυαστικών μεταφορών.

Δεύτερη θέση πλησίον του πολιτιστικού κέντρου: Το σημείο αυτό θα εξυπηρετεί περισσότερο τους κατοίκους των γύρω γειτονιών για τη μετάβασή τους στο εμπορικό κέντρο. Επίσης, η χωροθέτησή του στο συγκεκριμένο σημείο προωθεί τη φιλοσοφία του «park and ride», καθώς οι πολίτες που εισέρχονται στην πόλη με αυτοκίνητο από τις βόρειες εισόδους (Εθνική Οδός 4- Ε.Ο. Αλεξάνδρειας – Κοζάνης, Παλαιά Εθνική Οδός 1-Π.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης, Επαρχιακή οδός Αλεξάνδρειας Γιαννιτσών).

Η δράση πέραν των δύο σταθμών και των είκοσι δύο κοινόχρηστων ποδηλάτων περιλαμβάνει την εγκατάσταση ειδικού Λογισμικό Διαχείρισης σταθμών κοινόχρηστων ποδηλάτων, Εφαρμογή διεπαφής τελικών χρηστών κοινόχρηστων ποδηλάτων ιστοσελίδα Internet, Εφαρμογή POS, 2 Συσκευές εγγραφής καρτών και 200 Συνδρομητικές κάρτες

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 91.536,80 € και θα συγχρηματοδοτηθεί με κονδύλια του Ευρωπαϊκου Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία, το προτεινόμενο σύστημα συμβάλλει καθοριστικά στην επίλυση κάποιων από τα κρισιμότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι Δήμοι της Ελλάδας. Όπως μάλιστα αναφέρει και το τεχνικό παράρτημα της μελέτης του Δήμου Αλεξάνδρειας η εγκατασταση του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στους εξής τομείς:

• Κυκλοφοριακό: Το κέντρο της πόλης εμφανίζει έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, ιδιαίτερα κατά τις ημέρες και ώρες αιχμής, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολα προσβάσιμο, ενώ οι θέσεις στάθμευσης για αυτοκίνητα δεν επαρκούν για να καλύψουν τη ζήτηση. Το σύστημα αναμένεται να συμβάλει στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης υποκαθιστώντας μετακινήσεις με αυτοκίνητο και απελευθερώνοντας δρόμους και θέσεις στάθμευσης.

• Βελτίωση Περιβάλλοντος: Τα επίπεδα θορύβου και ρύπων ιδιαίτερα στις κεντρικές αρτηρίες της πόλης είναι υψηλά. Το σύστημα θα συμβάλει στη μείωση τόσο των ρύπων όσο και του θορύβου, αφού ικανό ποσοστό των διαδρομών των κοινοχρήστων ποδηλάτων αναμένεται να υποκαταστήσουν αντίστοιχες που θα γίνονταν με αυτοκίνητο ή μηχανή.

• Προσβασιμότητα: Δεδομένου ότι σε πολλές πόλεις δεν υπάρχει δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών, η αστική μετακίνηση των κατοίκων και επισκεπτών βασίζεται σε ιδιωτικά μέσα μεταφοράς ή ταξί. Το Σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων αναμένεται να λειτουργήσει ως δημόσιο μέσο μεταφορά εξυπηρετώντας την προσβασιμότητα της πόλης

• Οικονομική Ανάπτυξη: Το σύστημα θα βοηθήσει την οικονομική ανάπτυξη της πόλης, μέσω της προβολής της, η οποία αναμένεται εκτεταμένη, λόγω της καινοτόμου φύσης της δράσης και της θετικής στάσης της κοινωνίας προς το ποδήλατο ως μέσο αστικής μετακίνησης, καθώς και της αυξανόμενης περιβαλλοντικής ευαισθησίας των πολιτών. Η πρόσβαση στην εμπορική ζώνη της πόλης καθίσταται ευκολότερη ενώ ο συνδυασμός της καθημερινής μετακίνησης από και προς την εργασία με άλλες δραστηριότητες (ψώνια, διεκπεραίωση οικονομικών υποχρεώσεων, κοινωνική συναναστροφή) καθίσταται ευκολότερος. Στην οικονομική ανάπτυξη συμβάλλουν ασφαλώς και η αύξηση της απασχόλησης και η καλή δημοσιότητα που αναμένει η πόλη.

• Τόνωση της Εμπορικής Κίνησης. Έχει αποδειχθεί ότι η αποσυμφόρηση του εμπορικού κέντρου της πόλης, σε συνδυασμό με την εύκολη πρόσβαση που προσφέρει το ποδήλατο, ευνοεί την εμπορική κίνηση, με άμεσες συνέπειες στην ευημερία της πόλης. Με το ποδήλατο επιτυγχάνεται η πιο άμεση προσπέλαση των παρόδιων δραστηριοτήτων.

• Κινητικότητα & Κοινωνικότητα: Η αστική ζωή σε συνδυασμό με την αρνητική οικονομική συγκυρία έχει οδηγήσει σε περιορισμό της κινητικότητας και κοινωνικότητας των πολιτών. Η διαθεσιμότητα τρόπων μετακίνησης, φιλικών προς το περιβάλλον, ενισχύει αποδεδειγμένα τη
κινητικότητα και κοινωνικότητα των κατοίκων. Μετακινήσεις που τώρα αποφεύγονται λόγω δυσκολίας, καθίστανται ευκολότερες και πιο προσιτές.

• Δημόσια Υγεία: Οι ευεργετικές συνέπειες από τη χρήση ποδηλάτου συνδέεται άμεσα με την καλή υγεία των πολιτών. Είναι σκόπιμο να αναφερθεί εδώ πως η Γαλλία εκτιμά ότι, χάρη στο ποδήλατο, έχει περιορίσει τις δαπάνες υγείας κατά 5,6 δις ευρώ ετησίως. Τα κοινόχρηστα ποδήλατα διευκολύνουν και προτρέπουν για την ένταξη της άσκησης στην καθημερινή ζωή και παρακινούν τους πολίτες για την υιοθέτηση ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής

• Θετική Δημοσιότητα: Η υλοποίηση του Υποέργου αναμένεται να συνοδευτεί από ευρεία θετική δημοσιότητα που λόγω καινοτομικότητας και φιλικότητας προς το περιβάλλον, δημιουργώντας την εικόνα ενός Δήμου που ενδιαφέρεται για τη διαφύλαξη και βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος.

cohesion logo

πηγη:opolitis.gr

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

Λίνα Τουπεκτσή: «Το Δημογραφικό είναι εθνικό πρόβλημα και όχι αριθμητικό!»

Τα τελευταία 13 χρόνια ο πληθυσμός της χώρας μας μειώθηκε κατά 500.000 άτομα, ενώ ταυτόχρονα καταγράφουμε έναν από τους  χαμηλότερους δείκτες γονιμότητας...

Λίνα Τουπεκτσή: «Το παράδοξο του συμπύρηνου ροδάκινου στον νόμο της προσφοράς και την ζήτησης»

Θεμελιώδης νόμος στην οικονομία είναι αυτός της προσφοράς και της ζήτησης, ο οποίος αναφέρεται στη σχέση μεταξύ της ποσότητας ενός προϊόντος που...

Τουπεκτσή Λίνα: Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ «Άξιοι και ανάξιοι»

Το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ δεν είναι ένα μεμονωμένο περιστατικό διαφθοράς που προέκυψε αιφνιδίως, αλλά ένα βαρύ σύμπτωμα μιας παθογένειας που διακατέχει τη δημόσια διοίκηση...

Ερώτηση του Βουλευτή κ. Κοτίδη Βασιλείου που αφορά στον αποκλεισμό του Χιονοδρομικού Κέντρου Σελίου...

Αξιότιμη Κυρία Γιαννακοπούλου, Σε απάντηση του από 23/5/2025 ηλεκτρονικού σας μηνύματος σχετικά με την υπ’αριθ....

Η Λίνα Τουπεκτσή εισηγήτρια στο συνέδριο ΜΕD-OHC «One Health» στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών

Στο 2ο Φόρουμ του Κέντρου Καινοτομίας «Μία Υγεία» της Μεσογείου (MED-OHC), που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 3 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα Αμφιθεάτρου του Πολεμικού Μουσείου στην Αθήνα...

Η Λίνα Τουπεκτσή στο 11ο Συνέδριο για την Ανάπτυξη της Ελληνικής Γεωργίας

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολούθησε η πολιτεύτρια της ΝΔ και γεωπονος κα Τουπεκτση Λινα το 11ο Συνέδριο για την Ανάπτυξη της Ελληνικής Γεωργίας που διοργανώνει η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ στη Θεσσαλονίκη στις 22 και 23 Μαΐου...

Λάζαρος Τσαβδαρίδης: Θέμα ημερών η στελέχωση και λειτουργία του Τομέα ΕΚΑΒ Αλεξάνδρειας σε 24ωρη...

Θέμα ημερών αποτελεί πλέον η στελέχωση και λειτουργία του Τομέα ΕΚΑΒ στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας που θα μεγιστοποιήσει τις υπηρεσίες άμεσης ιατρικής βοήθειας στην ευρύτερη...

Τάσος Μπαρτζώκας: Ξεκινά η στελέχωση του Τομέα ΕΚΑΒ Αλεξάνδρειας

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής και Βουλευτής Ημαθίας, Τάσος Μπαρτζώκας, συναντήθηκε με τον Υφυπουργό Υγείας κ. Μάριο...

Ματωνένα πλεονάσματα , άρθρο του Τοπάλη Δημήτρη

Οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης σχετικά με τα πλεονάσματα του 2024, που υπερέβησαν όλες τις προβλέψεις κι έφθασαν στο ιλιγγιώδες ποσό των 11,4 δις Ευρώ,...

Τάσος Μπαρτζώκας: Ιδρύεται Σταθμός ΕΚΑΒ Αλεξάνδρειας – Ένα προσωπικό στοίχημα που γίνεται πράξη.

Ο Βουλευτής Ημαθίας Τάσος Μπαρτζώκας βρίσκεται εδώ και καιρό στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας για την ίδρυση και λειτουργία Σταθμού ΕΚΑΒ στην Αλεξάνδρεια. Στην...

Η Λίνα Τουπεκτσή σε forum για την πρόληψη σπατάλης τροφίμων και την αναδιανομή τους

Την Παρασκευή 11 Απριλίου 2025 η γεωπόνος κα. Λίνα Τουπεκτσή ήταν ομιλήτρια σε πάνελ που διοργάνωσε η  Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης (Κ.Α.Θ. Α.Ε.), στο πλαίσιο της...

Τοπάλης Δημήτρης: Πλήρης και απόλυτη δικαίωση

Στο δημοσίευμά μου με τίτλο “ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ”, πριν από λίγες μέρες, ανέφερα την παρακάτω διαπίστωση σχετικά με τα ενδιαφέροντα των πολιτικών του ΠΑΣΟΚ...