«Είναι τ’ άρματά μου αυτά, τ ‘ακριβά, τ’ αγαπητά: Το κοντύλι μου και η πλάκα, το βιβλίο μου στη σάκα»,γράφει ο Τέλλος Άγρας για το «οπλοστάσιο» του μαθητή περασμένων εποχών.
Στους μαθητές και στη διαδικασία της εκπαίδευσης, αλλά και τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν γι’ αυτήν ,από το 1821 έως σήμερα είναι αφιερωμένη η διαδικτυακή επετειακή εκδήλωση που διοργανώνει η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης A/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας,σε συνεργασία με τα 1ο, 2ο, 2ο και 4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ Κεντρικής Μακεδονίας και το ΝΟΗΣΙΣ.
Το θέμα της πρωτότυπης εκδήλωσης είναι: «Από την πλάκα και το κοντύλι στην οθόνη και το πληκτρολόγιο».
Σκοπός της διαδικτυακής εκδήλωσης που θα πραγματοποιηθεί με ελεύθερη συμμετοχή, είναι η ανάδειξη της πολύπλευρης και σημαντικής συνεισφοράς της εκπαίδευσης στον απελευθερωτικό αγώνα των Ελλήνων και στη διαμόρφωση της ιστορίας του Ελληνικού Έθνους.
Στην προγραμματισμένη για το Σάββατο 20 Μαρτίου στις 10 το πρωί εκδήλωση, θα συμμετέχουν μαθητές όλων των βαθμίδων και τύπων των σχολείων της Κεντρικής Μακεδονίας με εργασίες που θα αναφέρονται μεταξύ άλλων στην εκπαίδευση, τις τεχνολογίες εκπαίδευσης, αλλά και τις εξέχουσες προσωπικότητες παιδείας και εκπαίδευσης στα χρόνια της Τουρκοκρατίας.
Παράλληλα, στο πλαίσιο της δράσης «από την πλάκα και το κοντύλι, στην οθόνη και το πληκτρολόγιο»,από τις 26 Φεβρουαρίου μέχρι και τις 25 Μαρτίου παρουσιάζονται από το ΝΟΗΣΙΣ, στην ιστοσελίδα του και στους λογαριασμού κοινωνικής δικτύωσης, μερικά χαρακτηριστικά μοντέλα γραφομηχανών που περιλαμβάνονται στη συλλογή του Μουσείου Τεχνολογίας του Ιδρύματος.
Τα 200 χρόνια από την παλιγγενεσία του έθνους το ‘21, είναι μια καλή αφορμή να θυμηθούμε στοιχεία και εργαλεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μέσα από τα οποία κληροδοτήθηκε ο πνευματικός πλούτος ενός πολιτισμού που παραμένει άσβεστος για περισσότερα από 3.000 χρόνια.
Ο υπολογιστής φαίνεται να κυριαρχεί σήμερα, αλλά δεν ήταν πάντα έτσι. Η ομοιόμορφη γραφή, οι εύκολες ή και αυτόματες διορθώσεις, η άμεση αντιγραφή και μεταφορά των κειμένων μοιάζουν αυτονόητα για τους νέους, που δεν έχουν καν γνωρίσει το ενδιάμεσο στάδιο της γραφής με γραφομηχανή, με την οποία γράφτηκαν πολλά αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, επιστημονικές εργασίες, δημοσιογραφικά άρθρα.
Οι γραφομηχανές, πρόδρομοι του σημερινού πληκτρολογίου, αποτέλεσαν σημαντικό επαγγελματικό, επιστημονικό, εκπαιδευτικό εργαλείο στα χέρια της ανθρωπότητας.
Μέσα από την παράλληλη αυτή δράση το ΝΟΗΣΙΣ αποκαλύπτει στο ευρύ κοινό την αξιόλογη συλλογή γραφομηχανών που διαθέτει και υπογραμμίζει άλλη μια φορά τη συμβολή του στη διάδοση της γνώσης, της επιστήμης, της εκπαίδευσης.
Για περισσότερα πατήστε του συνδέσμους:
https://www.noesis.edu.gr/apo-tin-plaka-prosklisi-gia-simmetoxi/
https://www.facebook.com/NoesisScienceCenter
https://www.insagram.com/noesis_sciencecenter/
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
Πρωτοβουλία για την ίδρυση Ιστορικού – Λαογραφικού Μουσείου από την «Ομάδα Δράσεων Ενεργών Πολιτών...
Πρόσκληση της Λέσχης Κινηματογράφου και Πολιτισμού Αλεξάνδρειας
Η ίδρυση Ιστορικού – Λαογραφικού Μουσείου στην Αλεξάνδρεια: Ένα όραμα ζωντανό, μια μάχη με...
Αλεξάνδρεια – Η αναξιοποίητη πολιτιστική κληρονομιά του Ρουμλουκιού και η ανάγκη για στρατηγική ανάδειξη
Η πρόταση για την ανάδειξη του δρώμενου «Ρουγκάτσια»: Προβληματισμοί και στρατηγική προώθησης
Η δυναμική των Ρογκατσίων: Υποστήριξη και προκλήσεις για την ενίσχυση της πολιτιστικής ταυτότητας της...
Ελευθερία έκφρασης και μουσική: Γέφυρα ή χάσμα ανάμεσα στις γενιές;
Η Λέσχη Κινηματογράφου και Πολιτισμού Αλεξάνδρειας σας προσκαλεί στο γενέθλιο party του συλλόγου
Αναβιώνοντας την πολιτιστική κληρονομιά του Δήμου Αλεξάνδρειας: Η κοινή προσπάθεια για την ανάπτυξη και...
Ευρεία αποδοχή και ζωντανός διάλογος για την αναβίωση των Ρογκατσίων στην Αλεξάνδρεια: Μια πρόταση...
Η αναγκαιότητα ίδρυσης Ιστορικού – Λαογραφικού Μουσείου στην Αλεξάνδρεια
Η Χορωδία «Αλεξανδρινές Φωνές» στην 17η χορωδιακή συνάντηση Γιαννιτσών